dijous, 28 de novembre del 2013

Va de Mestres

Al llarg del Seminari, hem llegit diversos llibres, però un dels que més m'ha agradat ha estat "va de mestres" de Jaume Cela i Juli Palou.  Seguidament us mostro les meves conclusions sobre el treball d'aquest llibre perquè vegeu què en penso:

“Va de mestres”, francament, m’ha sorprès. Pensava que seria un llibre on et dirien com ha de ser un bon mestre amb un parell d’exemples banals i poca cosa més, però una vegada he començat a llegir, vaig adonar-me’n que només el tracte dels autors cap al lector, ja t’incitava a continuar la lectura. Després de llegir capítol rere capítol, em vaig adonar de coses molt interessants  i de com coincideixo amb els autors amb les seves conclusions. Potser, és per aquest motiu, que m’ha semblat interessant les aportacions que feien basades en experiències pròpies o d’amics propers a ells, donant-me consells de com afrontar-me al meu futur.
D’altra banda, m’ha quedat molt clar diversos conceptes al llarg del llibre com: respecte, no discriminar i, sobretot, un mestre mai pot estar rodejar d’indiferència i ignorància. És clar que sempre miraràs als infants i als joves amb una sensibilitat més especial ja que l’ofici de mestres és d’aquells que t’acompanyen tota la vida, però s’ha de trobar la balança i saber quan s’ha d’actuar i quan no.

Un cop acabada la lectura d’aquest llibre,  Penso que és un llibre molt interessant i de gran utilitat, no només per els mestres, sinó per a tots aquells que els interessi, que necessitin ajuda i consells sobre l’educació. Ja siguin pares, mares, mestres, monitors, persones que tracten amb nens … però sobretot penso que es ideal per aquelles persones que com jo volem ser futurs mestres…Ha sigut un llibre que m’ha permès endinsar-me en el món de l’educació, conèixer aspectes d’aquest món que per a mi eren desconeguts.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada