dijous, 28 de novembre del 2013

Wordle


Hola a tots!

Avui a classe de Gtic hem treballat un nou programa, aquest s'anomena Wordle. En aquesta pàgina pots crear fantàstics núvols i sense gaire dificultat. 


 Wordle  és un programa que ens permet crear núvols de paraules. Aquesta eina ens permet visualitzar quina és la paraula més essencial del text, ja que com més freqüent és més gran és la paraula. Tot seguit us deixo el link d'aquesta pàgina web i un exemple de wordle que he realitzat jo mateixa a partir d'un text treballat, el dinar de Nadal.

Aquesta és la pàgina oficial: http://www.wordle.net/

Aqui us deixo el nuvol de paraules que he creat jo mateixa a partir d'un text del dinar de nadal que hem treballat a classe. 







Una alternativa a wordle és tagxedo. Aquesta opció està molt bé, ja que deixa combinar dibuix amb lletres. Per exemple podríem fer un núvol amb paraules d’Europa i que quedessin dins del mapa d’aquest continent. Un exemple de com pot quedar el nostre núvol és el següent:
Aquesta opció és una plana que diu dirigir-se a nens i nenes  però que jo he fet servir alguna vegada i és http://www.abcya.com/word_clouds.htm. M’agrada molt la  gran quantitat de paraules que surten. Fins i tot m’agrada més que Wordle, però això és molt personal. Un exemple de com queda un núvol és el següent:
Aquesta darrera opció és potser la menys atractiva, però pot ser útil per fer servir amb els nens i nenes. Una mostra de com queda és la següent:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada