dimarts, 17 de setembre del 2013

plàstica


Avui ha sigut el primer dia de l’assignatura de plàstica i hem experimentat amb les cretes, la mestre ens ha deixat triar cartolines de diferents colors com ara taronja, vermell i blanc i hem dibuixat diferents formes que ens ha dit la mestre que experimentéssim . També després ens ha dit que amb les cretes dibuixéssim un dibuix abstracte que ens portés el record d’un professor que haguéssim tingut  a través del dibuix. Per últim hem posat en comú amb els companys de classe la relació que tenia a veure el dibuix amb el seu professor que havia tingut.


He après diferents formes de dibuixar com ara a juxtaposar, sobreposar, perfilar, difuminar etc, diferents tipus de traçats com ara a traçar fluix o a traçar més fort i també les diferents textures que tenen els materials.

La manipulació i experimentació dels diferents materials que es presenten, el reconeixement dels diferents materials que s’utilitzen, el  descobriment dels diferents usos dels materials i les combinacions de diversos materials.

També he après a saber donar valor als materials i extreure les seves possibilitats expressives mitjançant l’exploració creativa i el dibuix abstracte. Comprendre i avaluar l’energia comunicativa de les qualitats i formes plàstiques a través de la contemplació de les pròpies obres i les dels companys.

L’activitat m’ha semblat interessant ja que, jo mai havia treballat amb cretes i sempre va bé conèixer altres materials. L’activitat en si, m’ha semblat entretinguda, realment m’ha sorprès el fet de no demanar res en concret, simplement experimentar.
Realment  m’ha agradat molt fer un dibuix abstracte perquè he pogut descriure la meva professora amb un dibuix de una manera o altre i és una cosa que mai havia fet, mai havia fet un dibuix abstracte.

Mentre feia l’activitat em vaig sentir lliure i espontània. Em va sorprendre, considero que no tinc creativitat i en canvi, en aquesta activitat em va sortir, aquest fet m’ha fet pensar molt des de aleshores. Ara tinc curiositat si en una altra activitat d’aquest estil també la realitzaré amb aquesta fluïdesa. A més a més, quan vaig acabar de fer el dibuix com que em vaig sentir més alleujada.

També m’ha agradat el dibuix en general perquè feia temps que no dibuixava línies, rodones, traçats etc i l’experiència de tornar el dibuix m’ha agradat perquè m’he sentit bé dibuixant. Feia molt de temps que no agafava cap tipus de material de plàstica i m’ha agradat l’experiència de tornar el dibuix.

Primer de tot quan l’Imma ens va dir que penséssim en el record de un professor que haguéssim tingut i l’expresséssim a través del dibuix em va ser una mica complicat perquè el llarg de la meva infància he tingut molts professors de plàstica i uns eren de una manera més aviat tranquils i pausats , suaus i en canvi en vaig tenir d’altres que eren molt exigents, que em donaven sempre ordres i eren molt estrictes i aleshores em vaig decantar en triar una professora que era les dos coses tenia dies suaus o dies molt exigent.

La veritat es que a l’hora de dibuixar em va costar bastant perquè em va ser difícil dibuixar un dibuix abstracte de la meva professora i pensant i pensant el final em va sortir.
Però finalment vaig escollir dibuixar una professora de tercer de primària que tenia les dos coses, era molt exigent amb els treballs i manualitats que fèiem però alhora també era molt carinyosa.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada